Algímia participa en el Pla per a dinamitzar la comarca a nivell turístic
3/03/2018

Algímia és un dels municipis adscrits al Pla de dinamització i gobernança turística del Camp de Morvedre, un pla cofinançat pel Patronat de Turisme de la Diputació de València, l'Agència Valenciana de Turisme i l'Ajuntament de Sagunt, que naix amb l'objectiu de vertebrar l'oferta turística de la comarca més enllà del sol i la platja. En aquest context, la diputada de Turisme, Pilar Moncho, va visitar aquesta setmana la comarca per a participar en la primera taula de treball, on alcaldes i representants dels municipis involucrats en el programa van fer balanç del primer any de funcionament d'aquesta iniciativa turística.

Sobre el Pla de Dinamització del Camp de Morvedre, la diputada va assegurar als participants en la trobada que “sou un exemple del que s'ha de fer quan no hi ha mancomunitat, esteu en aquest projecte il·lusionant perquè voleu estar. No heu de sentir-vos acomplexats perquè teniu moltes coses al vostre favor”.

En la taula de treball es van escoltar les veus d'Alfara d'Algímia, Algar de Palància, Algímia, Benifairó, Canet d'en Berenguer, Estivella, Faura, Petrés, Sagunt, Quartell, Torres-Torres i Albalat dels Tarongers. L'alcalde d'Algímia, Ernest Buralla, va assenyalar en la seua intervenció que “la millora del transport públic és indispensable per a una correcta promoció turística” i, segons va dir, “tot açò no és possible sense que el sector productiu de la comarca s'anime”.

Els ajuntaments representats en la reunió van assegurar que “mai” havien treballat amb aquesta sintonia i van agrair que “per primera vegada, també els pobles xicotets sumen i tenim veu, és una oportunitat per a posar en valor les peculiaritats de cadascun de nosaltres”.

Camp de Morvedre ha executat la major part de les accions comarcals previstes en 2017 amb una inversió que ronda els 100.000 euros. Les accions, que beneficien a tota la comarca, han sigut en la seua majoria per a la prospecció, anàlisi i disseny de noves estratègies turístiques.

Cal assenyalar que les accions són “innovadores” i permetran la creació de nous productes turístics, alguns d'ells propiciats i relacionats amb la nova Film Office de Morvedre, creada durant aquest exercici amb una inversió de 16.453 euros.

Els criteris que han inspirat les accions de 2017 són la sostenibilitat i l'equilibri socioterritorial amb propostes com la senda ‘La Mar entre Marjals' o la ‘Ruta de la Sèquia Major-riu Palància' que ofereixen productes turístics relacionats amb el mitjà natural.
A més, el Pla de 2017 ha inclòs també un estudi de demanda per a establir les bases que guiaran futures accions de comercialització i comunicació amb l'objectiu de rebre més turistes.

En concret, les accions desenvolupades en aquest primer any han sigut: Un estudi de demanda del producte turístic en el Camp de Morvedre; la senda ‘La Mar entre Marjals' (creació d'una sendera que va des de la Marjal dels Moros fins a la Marjal d'Almenara); ‘Ruta de la Ruta de la Sèquia Major-riu Palància (creació d'una ruta orientada al cicloturisme i al senderisme que tindrà com a objectiu vertebrar la comarca amb un total de 60 quilòmetres); Pla d'accessibilitat del Camp de Morvedre, amb un estudi de 75 recursos turístics en funció de la la seua accessibilitat; Creació d'una base de recursos per a una Film Office, amb l'objectiu d'atraure produccions audiovisuals a la comarca s'ha realitzat un catàleg de localitzacions.

Formulari de cerca

Dl Dm Dc Dj Dv Ds Dg
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31